Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.

Onze diensten

Strategie

We adviseren over een goede communicatiestrategie die aansluit op de doelen en ambities van je organisatie. De uitgezette koers zorgt ervoor dat jouw organisatie het gesprek van de dag bepaalt.

CommunicatiestrategieStrategisch adviesPR-planTactieken en middelenCommunicatiedoelenPR-strategie
Marcommit_Strategie_2

Elke organisatie heeft eigen doelen en ambities. Een goede communicatiestrategie sluit daarop aan en is dus maatwerk. Er staat in beschreven wat je wil bereiken en hoe we dat gaan doen. Of je nu de reputatie van je merk wil verbeteren, naamsbekendheid wil vergroten, je organisatie beter wil positioneren of nog niet goed weet wat je doelen zijn; met een strategie op maat zetten we de juiste koers uit. De koers die ervoor zorgt dat jouw organisatie het gesprek van de dag bepaalt.

Van communicatiedoelen naar tactieken en middelen

De focus ligt in eerste instantie op het opstellen van heldere doelen. Het liefst doelen voor de lange termijn, want daarmee kunnen we écht verschil maken. Een strategie opstellen betekent ook keuzes maken. Tijd en haalbaarheid zijn cruciaal om doelen te bereiken. Liggen de concrete en meetbare doelen vast, dan adviseren we met welke tactieken en middelen de doelen haalbaar zijn. Eén ding is zeker: we gaan buiten de gebaande paden. Wie impact wil maken en het gesprek wil leiden, kan niet het gangbare blijven doen.

Impact maken en het gesprek leiden doe je door buiten de gebaande paden te treden.
Communicatieadvies vanuit analyse en expertise

De wensen en ambities van jouw organisatie zijn het uitgangspunt voor de communicatiestrategie, maar daar blijft het niet bij. Van ons krijg je advies vanuit onze ervaring en expertise, ook ongevraagd. We analyseren je concurrenten, de markt en relevante sectoren. Net als jouw organisatie, diensten en producten. Deze informatie koppelen we aan maatschappelijke ontwikkelingen en actualiteiten. Want uiteindelijk willen we vooruitkijken en continuïteit faciliteren door jouw organisatie het gesprek van de dag te laten bepalen. Worden bepaalde doelen onrealistisch of irrelevant door omstandigheden? Dan sturen we bij waar nodig, want een strategie leeft. 

Aansluiting strategische organisatiedoelen

Voor het succes van de communicatiestrategie is het belangrijk dat het geen losstaand iets is, maar aansluit op de strategische doelen van de gehele organisatie. Zodat iedereen dezelfde taal spreekt als het om strategie gaat. Met onze kennis en ervaring zorgen we ervoor dat onze aanpak naadloos aansluit op jullie manier van werken.

Onze klanten

Gerelateerde cases