Onze diensten

Workshops

Een stevig fundament is belangrijk om als organisatie impact te maken. Met onze workshops zetten we samen een sterke basis neer.

MerkidentiteitBuyer personaBuyer journeyLinkedInB2B bloggenMediatraining
Marcommit_Workshops
Om de PR- en contentmarketingstrategie voor jouw organisatie tot z’n recht te laten komen, is het belangrijk dat de basis klopt. Dat jullie als organisatie weten wie jullie zijn en waar jullie voor staan. Dat de bedrijfspagina van je LinkedIn-profiel staat als een huis en dat de woordvoerders van jouw organisatie weten hoe ze jullie boodschap kunnen overbrengen aan journalisten en de organisatie goed kunnen positioneren. Maar ook dat je jouw (potentiële) klanten kent en weet wat hen drijft. Met onze verschillende workshops bouw je aan een stevig fundament waarmee je impact kunt maken met je merk.
Merkidentiteit

Jouw merk is het gevoel dat anderen hebben bij je product, dienst of organisatie. Het gaat daarbij niet alleen om wat je doet, maar vooral ook om wie je bent. Oftewel, je merkidentiteit. Als organisatie is het belangrijk om te weten wie je bent en waarom je doet wat je doet. Het kan best lastig zijn om dat helder te krijgen. Tijdens de workshop merkidentiteit gaan we daarmee aan de slag. We onderzoeken waar jullie voor staan, wat jullie onderscheidend maakt en wat de boodschap is richting de markt. We doen een markt- en concurrentieanalyse en brengen de propositie, visie en missie in kaart. Het resultaat van de workshop is een merkrapport inclusief manifest en merkpijlers, dat jullie helpt om te communiceren vanuit je identiteit.

Ik wil meer weten

Buyer persona

Buyer persona’s zijn de leidraad in alles wat je organisatie doet. Van productontwikkeling en marketing tot accountmanagement en support. Ook voor de invulling van de marketing- en communicatiestrategie is een waarheidsgetrouwe buyer persona essentieel. In de buyer persona workshop reiken we de tools aan om jouw klant in kaart te brengen. Waar ligt hij ’s nachts wakker van? Wat is zijn karakter? Welke positie heeft hij binnen de organisatie? We maken een profiel van jouw ideale klant(en). De workshop stelt je in staat om stap voor stap een helder beeld te krijgen van jouw buyer persona. Hoe scherper het profiel, hoe gerichter de campagne, hoe hoger de conversie.

Ik wil meer weten

Buyer journey

Als opvolging op de buyer persona brengen we de buyer journey in kaart. We duiken in de klantreis. Met welke kopzorgen begint de reis naar een nieuwe oplossing of dienst? Welke pijnen voelt deze persoon? We brengen in kaart welke overwegingen iemand neemt in het keuzeproces van een aankoop, welke criteria daarin voor deze persoon belangrijk zijn en op basis waarvan hij uiteindelijk een besluit neemt.

Vervolgens zetten we deze kennis om in concrete acties en relevante content. Zo heb je de perfecte start van een succesvolle marketing- en communicatiecampagne. Je weet op ieder moment van de buyer journey welke actie je moet nemen.

Ik wil meer weten

LinkedIn bedrijfspagina’s

LinkedIn is een onmisbaar kanaal om je doelgroep te bereiken. In deze workshop leer je de skills die je als marketingteam nodig hebt om een effectieve bedrijfspagina te creëren die daadwerkelijk waarde oplevert voor je doelgroep. Je leert over de volgende onderwerpen:

  • Waarom LinkedIn belangrijk is voor jouw bedrijf
  • De basis leggen voor een perfecte bedrijfspagina
  • Het creëren van verbindende content
  • Het laten groeien van je pagina
  • De basis van LinkedIn paid media
  • Meten en analyseren

Ik wil meer weten

LinkedIn persoonlijke profielen

Niet alleen via de bedrijfspagina van je organisatie, maar ook via de persoonlijke pagina’s van medewerkers kun je op LinkedIn impact maken met je merk. Misschien wel meer dan via je eigen kanalen. In deze workshop geven we je (sales)medewerkers de nodige kennis en vaardigheden om hun online profiel te laten groeien. Ze leren alles over:

  • Waarom employee advocacy van belang is
  • Het creëren van het perfecte profiel
  • Connecties maken
  • Betrokken zijn met content
  • Het gesprek leiden

Ik wil meer weten

B2B bloggen

Impact maken met je merk betekent dat je je doelgroepen continu voorziet van relevante informatie. Wat dat betreft kun je niet zonder een bedrijfsblog. Wie autoriteit wil uitstralen, moet laten zien dat hij kennis en ervaring in huis heeft. Weet je niet waar je moet beginnen? Of wil je jouw bestaande blogpagina nieuw leven inblazen? Met deze B2B blogworkshop verlaag je de drempel voor medewerkers om actief te gaan bloggen enorm. In een praktische setting reiken we manieren aan om het proces te versimpelen en daarmee ook leuker te maken. Kortom, de ideale manier om medewerkers te inspireren om in de pen te klimmen.

Ik wil meer weten

Mediatraining

Je hebt nieuws, een verhaal of een idee dat je wil vertellen. Dat wil je ontspannen doen terwijl je jezelf blijft, ook onder mediadruk. Hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap helder is, goed overkomt en impact heeft? Dat vraagt om gedegen kennis, goed inzicht en de juiste vaardigheden. In deel 1 van onze mediatraining zet je de eerste stappen op weg naar een volleerd woordvoerder. Je krijgt theorie én gaat direct aan de slag door veel te oefenen. Laat het NOS-journaal maar komen!

Krijg je geen zwetende handjes meer als je voor een camera staat of live op de radio bent? Dan is het tijd voor deel 2 van onze mediatraining, waarin de kunst van storytelling aan bod komt. Als je toch de aandacht van het publiek hebt, wil je natuurlijk een verpletterende indruk achterlaten. Wij geven je de handvatten om dit te realiseren.

Ik wil meer weten

Onze klanten

Gerelateerde cases

Onze mensen

Onze specialisten