28 juni 2023
Gezond Binnen schakelt Marcommit in voor verstevigen autoriteitspositie
Baarn – Gezond Binnen kiest PR- en contentmarketingbureau Marcommit voor het uitbouwen van hun naamsbekendheid en het verstevigen van de autoriteitspositie in de markt. Gezond Binnen is een initiatief van Binnenklimaat Nederland en samen met partners Nationale-Nederlanden, Heijmans, het Longfonds, Velux, Philips Domestic Appliances, Modint, Isiaq.nl en TNO streven ze naar een gezond binnenklimaat voor iedere Nederlander. Het belangrijkste doel van de samenwerking is om het platform en haar partners te positioneren als de experts om een gezond binnenklimaat voor iedereen mogelijk te maken.
Het Nederlandse binnenklimaat positief veranderen
Nederlanders ademen te vaak lucht in van matige kwaliteit. Hoge concentraties CO₂ en fijnstof in binnenruimtes hebben een negatieve invloed op de gezondheid. Gezond Binnen zet zich in om dit te veranderen. Het platform biedt informatie over en inzicht in hoe Nederlanders een gezond binnenklimaat kunnen realiseren. Daarnaast zijn er praktische handvatten voor iedereen die het binnenklimaat wil verbeteren. Ook zijn er op het platform voorbeelden te vinden die particulieren, bedrijven en scholen kunnen doorvoeren om laagdrempelig grote veranderingen te realiseren. Alle beschikbare informatie is door experts onderbouwd.
Remi Hompe, directeur Binnenklimaat Nederland en voorzitter van Gezond Binnen: “We brengen maar liefst tachtig procent van onze tijd binnen door. In huis, op school of op ons werk. De luchtkwaliteit van al deze binnenruimtes ligt regelmatig onder de minimumnorm die de gezondheidsraad stelt. Dit tast onze gezondheid, vitaliteit en ook onze productiviteit aan. Zeer zorgwekkend en we vinden het belangrijk dat hier aandacht voor komt. Het platform Gezond Binnen staat en wordt inmiddels steeds vaker gevonden, maar het wordt nu tijd dat het echt een boost gaat krijgen. Alleen met elkaar kunnen we ervoor zorgen dat het binnenklimaat in Nederland wordt verbeterd en daarmee ook de gezondheid van de Nederlanders. We hebben veel zin om samen met Marcommit aan de slag te gaan om hier aandacht voor te vragen en onze belangrijke boodschap te delen met het grote publiek.”
Endie van Laar, Managing Director bij Marcommit: “We zijn verheugd dat we Gezond Binnen mogen verwelkomen als nieuwe klant. Gezonde binnenlucht is essentieel. Het is dus belangrijk dat iedereen in Nederland weet hoe je dit kunt realiseren en waar deze informatie te vinden is. Met de gecreëerde PR-strategie gaan we ervoor zorgen dat de naamsbekendheid van het platform Gezond Binnen een flinke boost krijgt. Samen met de initiatiefnemers en partners van het platform kijken we dan ook enorm uit naar de successen die we gaan behalen. En bovenal hopen we op een gezond binnenklimaat voor iedereen.”