Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.

Accepteren
Afwijzen
ZilverWerkt

Vakmanschap voorbij het pensioen: Autoriteit claimen in de markt met bekroonde PR triomf

ZilverWerkt, dat in de tijd van deze campagne nog KlusHeeren heette, vindt de juiste balans tussen werk en vrije tijd en moedigt vakmensen ook ná hun pensionering aan om hun ambacht levendig te houden. In plaats van als vakmensen stil te staan, stimuleert ZilverWerkt hen juist om hun onmisbare gouden handen in te zetten voor allerhande bedrijven en zo actief betrokken te blijven in de samenleving. ZilverWerkt maakt het mogelijk voor vakmannen om ook na de pensioenleeftijd enkele dagen per week met passie te blijven werken op een manier die bij hun leven past. Deze inzet komt niet alleen de vakmensen ten goede, maar biedt bedrijven ook snelle oplossingen voor hun onderhoudsklussen en arbeidstekorten. Een win-win situatie.

JH182760LR

Bekroond met een Grand Prix Content Marketing Award

PR-investering

€ 29.295

PR-waarde

€ 458.712

Bereik

6.564.625

Awards

1

Uitdaging

ZilverWerkt heeft een mooi verhaal te vertellen dat perfect aansluit bij de actualiteit. Deze relevantie is de sleutelfactor voor PR-succes. Een belangrijk doel voor het bedrijf is het vestigen van hun expertise op het gebied van doorwerken na pensioenleeftijd en het effect hiervan op levenskwaliteit. Hierbij streven we naar een stevige autoriteitspositie en meer naamsbekendheid onder gepensioneerde vakmensen, de consument en facilitaire afdelingen binnen organisaties.

Aanpak

De PR-aanpak is geënt op corporate- en responsieve PR. Bij corporate PR draait het om het neerzetten van autoriteit en is bewust voor gekozen om persoonlijke ervaringen/profielen van vakmensen via mediapitches en interviews te delen. Zo kunnen we de expertise van ZilverWerkt en het effect van doorwerken na pensioen goed onderbouwen. Via een persoonlijke band zijn topjournalisten actief benaderd met profielen van de klusheren om zo direct op te vallen. Expliciet is gekozen om lokale en regionale media aan te spreken, omdat deze media bij uitstek gelezen worden door de doelgroep en hier tevens veel aandacht is voor persoonlijke verhalen van de vakmannen. Bij responsieve PR draait het vooral om herkenning en snel inspringen op het laatste nieuws met mediapitches, interviews en spraakmakende opinies. Dé truc? Continu bovenop het nieuws zitten en ZilverWerkt naar voren schuiven op het juiste moment.

"PR is voor ons een middel om meer zichtbaarheid te creëren onder de doelgroep. Door met inspirerende verhalen in het nieuws te komen, kunnen we de kracht van onze visie laten zien. We laten potentiële opdrachtgevers én gepensioneerden zien dat je ook op een andere manier naar pensioen kunt kijken. Zo bouwen we aan onze naamsbekendheid en autoriteitspositie in de markt.”

Mark van der Stok, mede-eigenaar ZilverWerkt

Resultaat

ZilverWerkt schitterde om de week in de pers: op nationale en lokale televisiezenders, en in nationale, regionale, lokale en vakgerichte online- en printmedia. De vruchtbare samenwerking tussen Marcommit en ZilverWerkt leidde tot maar liefst 25 publicaties, waarbij meer dan een derde van de Nederlandse bevolking is bereikt. En alsof dat nog niet genoeg was, is er met deze aanpak maar liefst 15 keer het oorspronkelijke PR-budget aan waarde gecreëerd. Een indrukwekkende prestatie in termen van PR-waarde.

Als kers op de taart is deze succesvolle PR-campagne bekroond met de Grand Prix Content Marketing Award 2023 in de categorie ‘Inzet PR’. Het juryrapport: Deze mannen zijn mediageniek én dat is gebleken. Heel knap dat hier op de juiste manier gebruik van is gemaakt. Het team heeft met een beperkt budget het maximale eruit gehaald. Daar komt bij dat zowel de gepensioneerden als de rest van de samenleving iets aan dit project hebben. Goed gedaan!

“De publicaties waren fantastisch en daarmee wordt ZilverWerkt automatisch gepromoot in de markt. Hiermee hebben we kunnen laten zien dat wij specialist zijn als het gaat om doorwerken na het pensioen. Als ik kijk naar de samenwerking met Marcommit, dan begrijpen we elkaar. En dat zorgt ervoor dat je samen ergens aan kunt werken. De gewonnen award laat zien dat we daarin heel goed geslaagd zijn.”

Mark van der Stok, mede-eigenaar ZilverWerkt

“Ik ben ontzettend trots op het resultaat dat we hebben neergezet voor ZilverWerkt. De persoonlijke verhalen van de klusjesmannen raakten mij. Sommigen van hen hebben het zo nodig om te blijven werken en onder de mensen te zijn. Dit motiveerde mij extra om hun verhaal onder de aandacht te brengen onder journalisten, zodat het verteld kon worden in de media. En hoe mooi is het dan als we uiteindelijk super mooie resultaten bereiken. Nu weten hopelijk nóg meer gepensioneerden via ZilverWerkt een plekje op de arbeidsmarkt te bemachtigen of te behouden.”

Julya de Goede, accountmanager Marcommit

Onze klanten

Waar we trots op zijn