Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.

Onguard

Consistent bouwen aan sterk imago met vijf jaar FinTech Barometer

De missie van Onguard is om bedrijven financieel gezond te maken. Zij helpen klanten om (sneller) betaald te krijgen, want een betere cashflow leidt tot een verbeterde winstgevendheid. De credit management oplossingen van Onguard combineren interne en externe gegevens om grondig inzicht te krijgen in het betalingsgedrag van debiteuren. Om daarmee financiële risico’s te identificeren, beoordelen en beheersen en slimmer en zorgvuldiger te communiceren over onbetaalde facturen.

Onguard is een Visma-bedrijf met meer dan dertig jaar ervaring in het faciliteren van geoptimaliseerd werkkapitaal door middel van slim credit management.

PR campagnesThought leadershipNaamsbekendheidTactieken en middelenContent marketing
Onguard_FinTechBarometer

Genomineerd voor een Grand Prix Content Marketing Award

PR-investering

€ 10.456

PR-waarde

€ 243.536,-

Bereik

2.042.978

Downloads

94

Uitdaging

Onguard wil zichzelf positioneren als fintechbedrijf dat zich toelegt op het credit managementproces en daarmee bouwen aan een sterke thought leadership positie. Continu aanwezigheid en zichtbaarheid in de Nederlandse markt middels PR is onmisbaar om dit doel te bereiken.

Aanpak

Voor het vijfde jaar op rij lanceerde Onguard in 2022 de FinTech Barometer. Een onderzoek waarmee de organisatie laat zien kennis te hebben van de financiële markt en de jaarlijkse trends. Om de jubileumeditie van vijf jaar FinTech Barometer te vieren, werd een trendrapport uitgebracht waarin Onguard samen met een financieel visionair dé financiële trends van de afgelopen vijf jaar besprak. En om de PR-campagne helemaal compleet te maken, werd een PR-onderzoek uitgevoerd over de trend van dat moment: cryptocurrency. Met in totaal drie campagne-onderdelen was er genoeg munitie om Onguard in 2022 goed zichtbaar en hoorbaar te maken in de media.

“Inmiddels werken we al zes jaar samen met Marcommit aan de FinTech Barometer. De kracht van herhaling is hier heel mooi terug te zien. Het succes van het onderzoek komt onder andere door de kennis van Marcommit over de technologiemarkt, waardoor we ieder jaar snel de juiste snaar raken.”

Brendan Dekker, teamlead marketing bij Onguard

Resultaat

In 2022 heeft de FinTech Barometer voor het vijfde jaar op rij voor mooie resultaten gezorgd met een verbluffende PR-waarde. Denk aan een podcastuitzending bij Leaders in Finance over vijf jaar FinTech Barometer, een artikel in de Telegraaf en publicaties op alle relevante financiële media. Veel belangrijker nog is dat Onguard inmiddels echt bekend staat als fintech-specialist. Behalve dat potentiële klanten de organisatie weten te vinden voor hun credit management uitdagingen, zijn ook journalisten ieder jaar weer geïnteresseerd in de cijfers en expertise die Onguard brengt.

“Marcommit is voor ons een vaste waarde als het gaat om PR. De lange samenwerking die we hierin hebben is erg fijn. Marcommit kent onze business en onze doelgroepen goed, waardoor we effectief samenwerken. Er wordt goed op KPI’s gestuurd en de rapportages zijn datagedreven. Deze duidelijke meetbare resultaten laten goed zien wat we bereiken met onze campagnes.”

Brendan Dekker, teamlead marketing bij Onguard

Onze klanten

Waar we trots op zijn