Naamsbekendheid

Vergroot jouw naamsbekendheid met PR

Marcommit_beeldbank_07_2023

Wil jij met jouw organisatie werken aan meer naamsbekendheid? Dat snappen wij maar al te goed.  Een grotere naamsbekendheid van een merk zorgt voor uiteindelijk voor meer sales en dus omzet. De meeste mensen (en dus ook jouw doelgroep) kopen namelijk bij merken die ze kennen en blijven ook vaak trouw aan het bekende en bewezen succesvolle merk. Maar wat is naamsbekendheid eigenlijk?

Natuurlijk is top of mind zijn bij potentiële klanten het droomscenario. Bevind jouw merk zich nog niet in deze fase? Dan kan public relations (PR) daar bij helpen. De inzet van PR zorgt ervoor dat jouw doelgroep vaker met jouw merknaam in aanraking komt én er waarde aan gaat geven. Wanneer jouw organisatie bijvoorbeeld wordt genoemd in een krantenartikel over hoe je kan zorgen dat je cyberveiligheid op orde is, is de kans groot dat lezers naar jou komen voor advies en de concurrent overslaan. Of als de doelgroep interessante case studies tegenkomt op LinkedIn over het uitbesteden van HR bij een expert op dit gebied. Dan heeft deze expert een streepje voor in het korte termijngeheugen van de lezer. Naast deze twee voorbeelden zijn er enorm veel middelen te benoemen die aan jouw naamsbekendheid bijdragen.

Meer weten over hoe je de top of mind status kan bereiken bij jouw doelgroep?

Laten we kennismaken