Conclusion MBS
De mens achter de technologie: Conclusion MBS als werkgever op de kaart zetten met persoonlijke arbeidsmarktcampagne
Conclusion MBS (Microsoft Business Solutions) helpt organisaties bij succesvolle businesstransformaties. Als implementatiepartner van Microsoft Dynamics 365 bedrijfsapplicaties brengt de organisatie mens, proces en technologie bij elkaar. Ook biedt Conclusion MBS managed services en licentie- en subscriptiemodellen. De organisatie bedient bedrijven in retail, wholesale, productie, professional services en de publieke sector.

Ad-budget
€ 9.000
Impressies
344.483
Leads
414
Hires
25
Uitdaging
Specifieke openstaande rollen invullen binnen een organisatie is lastig in een veranderde arbeidsmarkt, merkte ook Conclusion MBS. Dit vereist een persoonlijke aanpak: de mens achter het bedrijf en de technologie laten zien. Hoe zorgen we voor een persoonlijke en menselijke arbeidsmarktcampagne om te laten zien wie Conclusion MBS is?
Aanpak
Met een persoonlijk ingestoken recruitmentcampagne op LinkedIn wilde Conclusion MBS bewustzijn creëren bij de doelgroep over de mogelijkheden om consultant te worden. De LinkedIn-campagne bestond uit drie achtereenvolgende fasen waarin link ads, video ads en jobs ads afwisselend werden ingezet. Zowel de vacaturepagina als een contenthub met vijf persoonlijke artikelen over werken bij Conclusion MBS werden onder de aandacht gebracht bij de doelgroep. De campagne liep van december 2021 tot augustus 2022.
Het was een hele bewuste keuze om met Marcommit deze campagne vorm te geven. Hun ervaring hierbij speelt een grote rol, maar ook de fijne, open samenwerking die we met elkaar hebben. We werken echt samen; van beide kanten is er ruimte om eerlijk te zijn. We vullen elkaar goed aan en dat bleek ook weer tijdens deze campagne.
Eric Smulders - marketingmanager Conclusion MBS
Resultaat
De campagne heeft precies datgene gedaan waar het voor bedoeld was: Conclusion MBS een gezicht geven en aan de buitenwereld laten zien wat voor club het is. Het heeft een boost gegeven aan de brand awareness. Niet alleen onder de doelgroep. Ook binnen het Conclusion ecosysteem waar Conclusion MBS onderdeel van uitmaakt, werden hoge ogen gegooid met de arbeidsmarktcampagne.
Deze campagne is op alle fronten heel goed geslaagd. Het was erg leuk om te merken dat sollicitanten het gevoel hadden ons al te kennen via de video’s die ze hadden gezien op LinkedIn. En ook nu de campagne afgelopen is, krijgen we nog steeds positieve reacties op de video’s. De video-ontwikkeling, het meedenken en alle teksten waar Marcommit ons mee heeft geholpen voor de campagne, hebben er zeker aan bijgedragen dat we het afgelopen jaar 25 nieuwe collega’s konden aannemen.
Eric Smulders - marketingmanager Conclusion MBS